Saturday, November 29, 2008

Anda mengalamai masalah sakit kepala,tertekan atau sering rasa mengantuk?Tahukah anda warna mampu menyelesaikan masalah tersebut....

HILANGKAN MASALAH SAKIT KEPALA - WARNA MERAH kajian mendapati bahawa warna merah dapat membantu untuk mengurangkan rasa sakitkepala.oleh itu jika anda mengalaminya,letakkan tuala lembab berwarna merahdiatas mata anda.ia mampu meningkatkan peredaran dan melonjakkan adrenalin.

MENGURANGKAN TEKANAN DITEMPAT KERJA - WARNA BIRU anda rasa tertekan?cuba fokuskan mata anda kepada sesuatu yang berwarna biru.iaberupaya meransangkan suasana tenang dan ianya dapat mengurangkan tekanandarah.cuba ubah"screen saver" komputer anda kepada warna-warna yang dapatmembuatkan anda merasa tenang dan kurangkan rasa tegang.

ELAKKAN INSOMNIA - WARNA MERAH JAMBU jika anda mengalami masalah sukar untuk tidur yang selesa diwaktu malam,apa kataanda mencuba petua ini.hiasi bilik tidur anda dengan warna tersebut.kajianmendapati bahawa warna ini mampu mewujudkan suasana santai dan selesa.suasanayang romantik.......!

CERIAKAN MOOD ANDA - WARNA JINGGA apabila anda merasa murung atau cuba untuk mengembalikan tenaga anda,cubasesuatu yg berwarna jingga.insyaallah pasti mood anda akan berubah.

LENYAPKAN KELETIHAN - WARNA HIJAU terdapat pendapat yang mengatakan warna ini mempunyai kesan positif dalam sistemimunisasi selain dapat menggalakkan suasana harmoni dalam badan.

No comments:

Post a Comment